Lees voor
AA

Vervoer met deeltaxi naar een vaccinatielocatie

5 februari 2021

Vanuit het Rijk is aangegeven dat deeltaxi in voorkomende gevallen ingezet kan worden voor vervoer van/naar vaccinatielocaties. We hebben de belangrijkste vragen voor u op een rij gezet.

Welke klanten kunnen gebruik maken van deze regeling?

Alle Wmo-klanten met een (geldige) Wmo deeltaxipas die zich laten vaccineren.

Wat kost een rit van/naar een vaccinatielocatie?

Voor de heen- en terugrit naar geregistreerde vaccinatielocaties betaalt u geen klantbijdrage. Als u zich laat vaccineren bij niet geregistreerde vaccinatielocaties, wordt wel een klantbijdrage in rekening gebracht.

Naar welke vaccinatielocaties kan ik als klant gratis reizen?

Klanten reizen gratis naar GGD vaccinatielocaties binnen het vervoersgebied van Deeltaxi West-Brabant, die bij PZN bekend zijn.

Mag ik een begeleider (bijv. partner, kind) meenemen bij deze ritten?

Eén begeleider mag kosteloos mee reizen. Voor elke extra begeleider geldt een klantbijdrage.

Kunnen ook andere inwoners zonder Wmo deeltaxipas met een deeltaxi van/naar een vaccinatielocatie worden gebracht?

Ja, dat is mogelijk, alleen betalen deze klanten wel een klantbijdrage.

Alle niet Wmo-gerechtigde klanten -ook klanten met een OV-deeltaxipas- kunnen gebruik maken van de regeling. Elke inwoner kan een rit van/naar een vaccinatielocatie inboeken tegen de geldende OV-deeltaxi tarieven. Let wel, als op de ingeboekte rit een bindend OV-advies van kracht is, geldt voor deze ritten het verhoogd kilometertarief.


Hoe boek ik een rit in van/naar vaccinatielocatie?

  1. U boekt de retourrit telefonisch in via het PZN reserveringsnummer:
    088 – 076 1000
    (inboeken van vaccinatieritten via MijnTaxiApp is niet mogelijk)
  2. U meldt dat het om een vaccinatierit gaat. Als u dit niet aangeeft, vraagt de telefoniste het bij u na.
  3. U geeft de benodigde informatie aan de telefoniste (zoals ophaaladres, aantal personen, eventuele hulpmiddelen).
  4. Op de heenrit naar de vaccinatielocatie geldt een aankomstgarantie.
    De aankomstgarantie wordt ingeboekt 10 minuten voor de aangeven priktijd.
  5. De telefoniste boekt tegelijkertijd een retourrit in op basis van vertrektijd. Deze wordt ingeboekt 30 minuten na de priktijd.